Παρασκευή 4 Ιουλίου 2008

Το τάμα.

Όταν πέρασα στη σχολή, η μάνα μου μου αποκάλυψε το μεγάλο μυστικό. Όχι, δεν πέρασα επειδή ξεκωλιάστηκα στο διάβασμα, σε σημείο να ξέρω απ’εξω κι ανακατωτά, παπαγαλία μεν αλλά ΚΑΙ με τυχαία σειρά, όλες τις δυνατές συνδυαστικές ερωτήσεις στην ιστορία. Ούτε επειδή ότι δεν ήμουν σίγουρη ότι το ήξερα, το έκανα σκονάκι. Πέρασα χάρη στη Χάρη της.
Διότι πριν δώσω πανελλήνιες (αυτή η λέξη δεν αξίζει κεφαλαίο) είχε κάνει τάμα στην Παναγιά, άμα με περάσει να με πάει να προσκυνήσω στην Τήνο.

Ε, το επόμενο ή μεθεπόμενο καλοκαίρι (θα σας γελάσω και δε το θέλω), μέσ’την κάψα και τα τζιτζίκια η μάνα μου αποφάσισε ότι ήγγικεν η ώρα να πραγματοποιήσει το τάμα, διότι αν το αμελήσεις το τάμα θα πέσει φωτιά να σε κάψει. Αηδίες τελικά, διότι η μάνα της φίλης μου της Μ είχε κάνει ανάλογο τάμα προ εικοσαετίας που η Μ ήταν πιτσιρίκα (σχετικά με ένα σπασμένο πόδι νομίζω) και θα το πραγματοποιήσει φέτος, που η Μ αν είχε παιδιά θα ήταν στην ηλικία της Μ, όταν η μάνα της έκανε το τάμα. Εκτός και αν, όπως ισχυρίζεται η Μ "ο άγιος περιμένει", αλλά η Παναγία όχι. Ανυπόμονη!

Ξεκινήσαμε λοιπόν μεσ’την καλή χαρά για μονοήμερη στην ειδυλλιακή Τήνο.

Βλαστημήσαμε την ώρα και τη στιγμή.

Κατ’αρχήν, αν σας φέρει ο δρόμος σας κατά την Μεγαλόχαρη της Τήνου, τα μάτια σας στο πορτοφόλι σας. Δε λέω ότι οι αγνοί πιστοί κλέβουν, προς θεού, αλλά αν τυχόν ξεχάσετε το πορτοφόλι σας όταν πάτε ν’ανάψετε κερί ή λαμπάδα κοντά στο παγκάρι, ΑΜΑ ΤΟ ΞΑΝΑΒΡΕΙΤΕ ΕΜΕΝΑ ΝΑ ΜΕ ΧΕΣΕΤΕ. Φαίνεται ότι ή οι πιστοί ή οι παπάδες ασπάζονται φανατικά την αξία της διακονίας και της απομάκρυνσης από τα διαβολικά υλικά αγαθά που αν τύχει κανά αδέσποτο πορτοφόλι στο δρόμο τους φροντίζουν ν’ απαλλάσσουν το συνάνθρωπο από το ασήκωτο αυτό βάρος.

Ζέστη, κάψα, ιδρώτας ποτάμια και οι ώρες ατελείωτες μέχρι να έρθει το απόγευμα να φύγουμε. Αν δεν είχε τύχει να έχω μπόλικα χρήματα στο δικό μου (τότε, προπολεμικά, ούτε πιστωτικές ούτε cash card) θα πεινάγαμε και θα διψάγαμε μέχρι να έρθει το πλοίο να φύγουμε. Ευτυχώς το εισητήριο ήταν αλλέ ρετούρ και τα δικά μου λεφτά έφτασαν ΚΑΙ για να κλείσουμε ένα δωματιάκι σ’ένα τρισάθλιο ξενοδοχείο για να κάνουμε ένα ντους και να ξαπλώσουμε 3-4 ώρες στη σκιά.

Κατά τα λοιπά, τα γνωστά, γριές να έρπουν προς το ναό σε σημείο να δυσκολεύεσαι να περάσεις. Άποψη για το ναό δεν έχω, φίλησα βιαστικά την εικόνα για να εκπληρωθεί το τάμα της μάνας μου και βγήκα έξω φουσέκι, τι να κάτσω να κάνω άθεος άνθρωπος μές’ τις γριές; Άραγε το χειμώνα που κάνει κρύο να έχει τόσες γριές; Οι ερπουσες θα κινδυνεύουν από κοιλιακά στις παγωμένες πέτρες και οι γονατιστές από κρυοπαγήματα και χιονίστρες.

Υποψιάζομαι ότι αν είχαμε πάει χειμώνα να εκπληρώσουμε το τάμα της μάνας μου δε θα είχα κάνει όρκο εγώ εκείνη τη γαμομέρα να μη ξαναπατήσω στην Τήνο……

32 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εμένα η αθεόφοβη η μάνα μου τι είχε κάνει; Μου είχε φέρει ένα στυλό που το διάβαζε μια νύχτα ολόκληρη ο παπάς. Μόνο που αντί να του διαβάζει την ιστορία, του διάβαζε το ευαγγέλιο, και στις πανελλήνιες δεν δίναμε θρησκευτικά... Στην ιστορία πάτωσα εκείνη τη χρονιά. Πέρασα τη μεθεπόμενη, αφού μου είχε βγει η πίστη, φυσικά. Και με αδιάβαστο στυλό!

mahler76 είπε...

καλά εγώ έχω να σου πώ τρελή ιστορία αλλά δεν μπορώ να την γράψω εδώ γιατί μπορεί να την διαβάσει αυτός τον οποίο αφορά. Αν έρθεις αύριο στην παρέα μας θύμισε μου να σου πώ. Καλή σου μέρα.

Tanila είπε...

Ti αύριο; ποιά παρέα;
Χριστέ μου! Πάλι είμαι καλεσμένη κάπου και δε το ξέρω αλλά το ξέρουν όλοι οι άλλοι;;;;;

snikolas είπε...

emeis eutuxos sthn oikogeneia den eixame pote tetoia. eimai tyxeros anthropos to ksero.

mahler76 είπε...

ax καλή μου δεν με προσέχεις. Έχουμε αύριο συνάντηση στο χαλάρό. 10:30 στο Γκάζι. Πληροφορίες έχω και στο μαγαζί μου. Καλημέραααα και σε περιμένουμε.

revqueer είπε...

Αχ εμένα έκανε τάμα να με γεννήσει! Και πρέπει να πηγαίνω ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ στο ξωκλήσι που έγινε το τάμα στου διαόλου το π@@@@@.

patsiouri είπε...

Φίλε είχα παέι κι'εγώ στην Τήνο. Πέρισυ, τρεις μήνες μετά τα χειρουργεία.
Ξέρεις πόσο καιρό το σκέφτομαι να ανεβάσω το πόστ τώρα που καλοκαιριάζει? Τι εφιάλτης Θεέ μου!
΅Εριξα τόση Χριστοπαναγία που καλύτερα θα τα'χα με το Θεούλη αν δεν είχα παέι τελικά!
Το νεαρό παπά με το μπάτσο στην πόρτα που σχολιάζανε τους κώλους τους πέτυχες?

http://despoinasdecoupage.blogspot.com είπε...

Αμαν; ρε παιδιά τι λέτε; και εγώ που το έχω όνειρο (όχι τάμα τέτοια δεν κάνω γιατί ξέρω ότι θα το ξεχάσω, και δεν θα το πραγματοποιήσω) έλεγα όμως ότι θέλω να πάω κάποιον δεκαπενταύγουστο, τώρα ποιόν.. Θα σας γελάσω.

Με αυτά που ακούω όμως....

Γιώργος είπε...

α ωστε γιαυτο δεν περασα εκει που ηθελα....
α ρε μανα!!!! ενα ταμα δεν μπορουσες να κανεις?
τσ τσ τσ γαμωτη! τωρα στεναχωρεθηκα....

Dr_MAD είπε...

Εγώ η μόνη επαφή με τάμα που έχω είναι αυτή πέρσι στη Μονή Ιβήρων στο Ορος. Είδα ένα τάμα κοτρώνα δαχτυλίδι που θα το ήθελα πολύ για δώρο αρραβώνων. Φαντάσου είχα γυρίσει στον πάτερ που με ξεναγούσε και είπα: "Εγώ με ένα τέτοιο θα παντρευόμουνα!". Και ξέρεις τι μου απάντησε? "Ε, τότε δε νομίζω να συμβεί ποτέ αυτό, μιας και το δαχτυλίδι δεν πρόκειται ποτέ να φύγει από εδώ".

Τώρα αυτό δεν το λες ΚΑΤΑΡΑ? Ε?

Provato είπε...

Ου αλλόθρησκη. ου παλιόσιξσιξσιξ, γι αυτό κλέβεις τα σάντουιτς των ανθρώπων, επειδή δεν έχεις ιερά.

pinos είπε...

δες τιν θετικι πλευρα οταν αργοτερα κανις παιδια με το καλο δεν θα κανις τις ηδιες μαλακιες.
και παντα θα εχεις μια ορεα καλοκερινι ηστορια να λες.
μπορις να τιν ονομασεις το ταμα του τρομου στιν τινο!!!!!!!!!!!!!!
καλο απογεμα :-)

ΠΑΥΛΟΣ είπε...

Και γω νόμιζα ότι δίνατε τενεκέδες λάδι για να περάσεις!!!

Tanila είπε...

snikola, εσείς αν δε κάνω λάθος έχετε και ελβετίδα μαμά. Άρα θα έχετε και ελβετίδα γιαγιά....
revqueer, αν δεν πας θα πεθάνεις; πόσο μακρία είναι; Σαν να λέμε Αθήνα - Κάσος; Ή Αθήνα - Νήσοι του Πάσχα;Τέλοσπάντων, αν δεν είναι η Τήνος αλλά κάτι πιο ήσυχο έχεις κερδίσει υποχρεωτικές διακοπές.
Patsiouri, εμένα λες "φίλε"; Και τόσο παλιά που πήγα ο νεαρός μπορεί να ήταν στο δημοτικό....
Ξιπόλυτη, γιατί δεν πας χειμώνα; Δε πιάνει το τάμα;

Tanila είπε...

Γιώργο, σίγουρα αυτό φταίει!
Μαντ, μην προϊδεάζεσαι, δε νομίζω ότι ο αγαθός παπούλης μπορούσε να προβλέψει την φετινή Τήλο...
Πρόβατε σταμάτα ν'ασχολείσαι συνέχεια με το φαγητό και πήγαινε και καμιά φορά στην εκκλησία, που πήγες τελευταία φορά όταν βαφτίστηκες.
Pino, με το κακό εννοείς. Εγω δεν κάνω τέτοιες μαλακίες, δηλαδή να κάνω βρομόπαιδα. Ασιχτήρ πια βαρέθηκα, επειδή ειμαι γυναίκα πρέπει υποχρεωτικά ν'ακούω για σκατομωρά και αυτή τη στάνταρ αηδία "όταν με το καλό κάνεις παιδιά"; Ε λοιπόν ΔΕ θα κάνω, με το καλό, που να σκάσετε όλοι.
Παβλε, θα δίναμε και ολόκληρη γελάδα, αλλά δεν είχα "μέσο" να ξέρω τον διορθωτή. Είμαι ένα ταπεινό μυρμηγκάκι εγώ.

ethanandthecity είπε...

εγώ φτάνω περί τα 10 μέτρα απόσταση από (οποιαδήποτε) εκκλησία. πιο κοντά δεν πλησιάζω φοβάμαι μην καεί το δέρμα μου.....

pinos είπε...

χαλαροσε πλακα κανο.
μιν με μαλονης.)

patsiouri είπε...

Σι, είδα τις επαναλήψεις του "Υπέροχα πλάσματα" και μου κόλλησε, άτιμος καταναλωτισμός...

Ανώνυμος είπε...

Στείλε μου με mail στο donna.aunt@gmail.com
τον Τίτλο απο το αγαπημένο σου τραγούδι [ξένο ή Ελληνικό δεν εχει σημασία] αυτη την εποχή.
Υπάρχει λόγος και είναι εκπληξης!!!!!!
Περιμενω
Θεια Ντοννα
[και μην δημοσιευσεις αυτο το comment]

Tanila είπε...

Έθαν γιατί; Είσαι ο αντίχριστος;
Πίνο, γκρ
Πατσιούρι, το σύμπαν συνομωτεί να μην τη βλέπω αυτή τη σειρά. Όλο κάτι τυχαίνει. Ή είμαι έξω, ή είμαι μέσα και με παίρνει ο ύπνος ή είμαι μέσα με παρέα και ΟΛΟΙ οι άλλοι δε θέλουν να το δουν.
Θεία ντόννα, η τελευταία γραμμή του σχολίου σου με μπερδεύει. Εννοείς να σβήσω το σχόλιό σου για περισσότερη μυστικότητα ή να μη δημοσιεύσω εδώ την απάντησή μου;

Βερενίκη είπε...

Σε κατακαβαίνω απόλυτα. Πριν 2 μέρες ήμασταν Τήνο και πήγαμε στην Παναγία Σάββατο πρωί. Μέγα λάθος γιατί είχε λειτουργία και μπαίναμε 10 10 μέσα με εξαίρεση τις έρπουσες που έμπαιναν άμα τη αφίξη. Με το δίχρονο στην αγκαλιά να ρωτάει "τι τραγουδάει ο παπάς;" κάτω από τον ήλιο, έβριζα από μέσα μου τους φίλους που μας αγκάρεψαν για το τάμα τους. Χειμώνας και πάλι χειμώνας

moutro είπε...

πω πω κοίτα σύμπτωση. Κι εγώ Σκ στην Τήνο πήγα και πιο πολύ διαολίστικηκα παρά ηρέμησα. Σπρωξίδια, ξενυχιάσματα, βρώμα-ξινίλα-ιδρωτίλα,κάτι κυρίες που τα λέγανε με την εικόνα 150ώρες και έπρεπε να είναι δίπλα της κι όχι πιο πίσω που δεν θα ενοχλούσαν,(προφανώς η Παναγία δεν ακούει καλά και έπρεπε να της τα πουν στο αυτί)όλα αυτά τα άκυρα μαγαζιά που φωνάζανε 2 εικόνες 2 ευρώ, έχουμε τις καλύτερες κτλ. Το μόνο που με συγκίνησε πραγματικά ήταν πολλές νέες κοπέλες που ανεβαίνανε γονατιστές. Η σκέψη και μόνο το τι τραβάνε και ζητάνε τόσο τη βοήθεια της Παναγίας με ηρέμησε τελιωτικά. Καλημέρα

€lisavet είπε...

Ναι...ας σηγκώσουν το χέρι όσοι έχουν πάει με τη γιαγιά τους για τάμα στην Τήνο!
3ήμερη εκδρομή με πούλμαν full στις χήρες. "Αχ έτσι το 'κανε κι ο συγχωρεμένος!" "έτσι τα'λεγε κι ο συγχωρεμένος!" κλπ κλπ...μη μου τα θυμίζεις!!!

ps:Ο ναός είχε μέσα εσωτερικό κύκλωμα με κάμερες...τσίζους!

http://despoinasdecoupage.blogspot.com είπε...

Χειμώνα; δεν το είχα σκεφτεί... άλλα...Μπα, δε λέει...Καλοκαίρι θα πάω! Ποτέ δεν ξέρεις...Κουτσοί στραβοί τότε δεν μαζεύονται; Ε! μαζί τους και το βλαμμένο.

natasha hassiotis είπε...

Μπα, μπα; Όλοι εχουμε πάει; Μωρέ σύλλογο να ανοίξετε. Οι εν Τήνω προσπίπτοντες και λαμπάδα ανάπσοντες.
Ώστε έτσι, ε; Και σας είχα για σοβαρούς. Και τελοσπάντων, ήταν τόσο καλά όσο τα λέτε για είναι μουσαντό; Έχει γριές, κωλόγριες, παλιόγριες, σκατόγριες, βρωμιάρηδες, κλέφτες, γονατιστούς, αμαρτωλούς, παιδιά, ψείρες, τσιμπούρια, αστυνομία, παπάδες, μανάδες, γέρους, πορτοφολάδες, ήλιο, σκόμη, ζέστη, τζιτζίκια, απλυσιά; Αχ αδελφοί μου, τι ωραίος Μεσαίωνας σε ρημέικ!!! Υπέροχο!!! Σαν το πλήθος που ακολούθησε στις σταυροφορίες. Αχ, σας διέφυγε η ποίηση αυτής της ωμότητας που λέγεται προσκύνημα στην Τήνο. Ευχαριστώ αδελφοί. Ζήσατε την τέχνη που θα ζήλευε και η Αμπράμοβιτς...
Κι εσύ Τανίλα@ με τάμα μπήκες στο πανεπιστήμιο; Μμμμ...Κι 'όλα τα άλλα αστέρια εδώ παδά...Α ρε Ευριπίδης Στυλιανίδης που σας χρειάζεται...

billzouk είπε...

Να σου πω. Θα ξεχασουμε κι αυτα που ξερουμε; Γρια δεν εισαι κι εσυ;
Τελος παντων. Δεν θα πω αλλα, γιατι εισαι και βασανισμενο κοριτσι!

Tanila είπε...

Ένα έχω να πω σε όλους εσάς τους αντίχριστους που το έχετε κάνει γιάφκα εδωμέσα:
Φωτιά θα πέσει να σας κάψει!
Θα σας φωνάξω τη Λουκά να σας λιβανίσει.
Ου σιξ σιξ σιξ

natasha hassiotis είπε...

Να ξαναπάτε στην Τήνο και να σας διαβάσει ο παπάς που κάποιος από δω μέσα τον κατήγγειλε ότι σχολίαζε κώλους. Άειντε γιατί στην Τήνο πήγατε και αθρώποι δε γίνατε, ίσα που περάσατε στα πανεπιστήμια. (Μια φίλη μου μια φορά έταξε το βρακί της στην παναγιά την ξεσκίστρα, και δεν προλάβαινε να σουτέρνει γκόμενους, τόσοι πολλοί της την πέφτανε).

Tanila είπε...

Η μεγαλόχαρη κατοικοεδρεύει στην Τήνο.
Η Ξεσκίστρα που έχει το κονάκι της, ώστε αν βγει το τάμα να πάμε;

natasha hassiotis είπε...

Λεωνίδιο καλέ, εκεί που κλέψανε πέρυσι οι Ρουμάνοι τηνε ικόνα, κι έτρεχε ο Ρέππας συγκινημένος. Θα 'χε κάνει κι αυτός τάμα φαίνεται...

Kwlogria είπε...

Χαχαχαχαχαχαχαχα πω ρε τι έπαθες! Έχω βρεθεί στην Τήνο, είχα πάει να βρω κάτι φίλους και ειπα να περάσω και από την εκκλησία. Τι ντροπή είναι αυτή; Τι ξεφτιλίκι; Πώς κάνουν έτσι οι θεούσες κι ακόμα να πέσει φωτιά να τις κάψει; Άσε, μην τα συζητάς, σε καταλαβαίνω!

Tanila είπε...

Εγώ τώρα που έκανα το τάμα Παρασκευή μεσημέρι και μου την έπεσε ένας γκόμενος Παρασευή βράδι με τον οποίο βγαίναμε με μεγάλη παρέα από την προηγούμενη βδομάδα και μου είχε ζητήσει τηλέφωνο από την Τετάρτη, να θεωρήσω ότι έπιασε ή να το θεωρήσω τυχαίο ταυτόχρονο γεγονός;
Κωλόγρια σιχαίνομαι. Αλλά έτσι νομίζουν, έτσι κάνουν. ΟΙ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΕΝΑΡΕΤΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΤΟΥ ΚΩΛΟΥ(ή ακόμα χειρότερα παπάδες) ΠΟΥ ΒΡΗΚΑΝ ΤΟ ΠΟΡΤΟΦΟΛΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΩΣΑΝΕ; Μέσα σε 10 λεπτά που γυρίσαμε είχε κάνει φτερά.